"Někteří lidé si myslí, že dobrým tanečníkem se musíte narodit, ale všichni dobří tanečníci, které znám, se museli učit a tvrdě trénovat."



MgA Irina Popova

Vzděláí Střední všeobecná škola, Samara, Ruská federace, maturita; Samarské choreografické učiliště (taneční konzervatoř), získán diplom umělec baletu; 2006-2011 Janáčkova akademie múzických umění v Brně, Divadelní fakulta, obory taneční umění a taneční pedagogika, akademický titul MgA.; Kariéra 1986-1991 Akademické divadlo opery a baletu v Samaře, členka souboru baletu; 1992 roční angažmá v Sankt Peterburgu (Petrohrad) v taneční skupině Ruský balet, členka souboru; 1992 přijala angažmá v Moravském divadle v Olomouci, kde působila jeden rok jako členka souboru a od roku 1993 se stala sólistkou baletu do roku 2010; v roce 2010 otevřela v Olomouci baletní školu, ve které se věnuje dosud výuce baletu, moderních tanců, lidových tanců a gymnastiky dětí i dospělých; Publikační a tvůrčí činnost, Od roku 1993 byla sólistkou Moravského divadla Olomouc; olomoucké publikum ji zná z celé řady rolí, v jejím provedení nezapomenutelných: Emilie a Desdemona (Othello), Giselle a Myrtha (Giselle), Sněhurka (Sněhurka a sedm trpaslíků), Giulietta (Hoffmannovy povídky), Svědomí-Smrt (Don Juan), Siréna (Spící krasavice), Stoletá (Svěcení jara), Kapuletová (Romeo a Julie), Dcera Krále trolů (Peer Gynt), Cio-Cio-San (Madam Butterfly), obdržela Cenu za nejlepší taneční výkon v sezóně 2001/2002; během angažmá v MDO účinkovala ve 28 premiérách, společně s choreografem Baletního studia Robertem Balogem se podílela na realizaci představení Louskáček, Andersen, Broučci (2006), Simba - příběh o lvím králi, Broučci (2013); Aw: v sezóně 2011/2002 byla nominována na cenu Thálie; Členství od roku 2015 je členkou Art komise (CDO); jazykové dovednosti rusky, česky, bulharsky; záliby, balet;osobní významné okamžiky: každodenní radost z provozování baletní školy; ráda vzpomíná na roli Dcera Krále trolů (Peer Gynt), ve které před olomouckým publikem zazářila; v roce 2004 byla oslovena panem Robertem Balogem a Jitkou Welermüllerovou a zúčastnila se založení Baletního studia při Moravském divadle ve funkci hlavního pedagoga, tuto činnost provozovala až do roku 2014; žáci Baletního studia, kterým se věnovala, se účastnili i vítězili na různých soutěžích v Česku i v zahraničí; řada z nich studuje na konzervatořích v Ostravě, Praze, Brně a Vídni; i v současné době se žáci její baletní školy pravidelně zúčastňují soutěží v tuzemsku i zahraničí jak v baletu a moderním tanci, tak i akrobatickém tanci, na těchto soutěžích získávají téměř pravidelně vysoká ocenění v podobě získaných pohárů za přední umístění;Recept na úspěch pohybové předpoklady, každodenní tvrdá práce, stálé vzdělávání, a v neposlední řadě věnovat pozornost pečlivosti a preciznosti projevu;